משלוחים מעל 299₪ חינם, אספקה בין 2-4 ימי עסקים. ייתכנו עיכובים עקב המלחמה

babyzone

It's a NewBorn Baby Kids World

הרשמה לניוזלייטר של בייביזון

הירשמי לניוזלייטר שלנו וקבלי עדכונים על המבצעים הכי חמים ו10% הנחה לקנייה ראשונה

צעצועים לתינוק – הבחירה הטובה ביותר למשפחה

מאז ומעולם התינוקות התפתחו ולפני מאה שנה לא היו לנו מפעלים שייצרו צעצועים לתינוק ועדיין, הם למדו ללכת. האם יש דבר כזה צעצועים שהתינוק חייב? האם הצעצוע הוא זה שיקבע האם התינוק יתפתח או לא וכיצד? בואו נבחן את זה מקרוב.

כשאנחנו מסתכלים על צעצועים לתינוק אנחנו מסתכלים מה יעשה לו טוב ומה יעשה לנו טוב. המטרה של צעצועי התינוקות הוא ליצור סביבה התפתחותית טובה. כבר עכשיו נגיד שככל הנראה אין צעצוע אחד שכל התינוקות חייבים שיהיה להם ונציין שאין תחליף לקשר האישי, שמהווה את הממד החשוב ביותר בהתפתחות. לצד זאת נגיד שרבים מהצעצועים תורמים לזמן האיכות וחלקם אפילו מאפשרים לנו, ההורים להשתחרר מעט תודות לכך שהתינוק עסוק.

האם ישנם צעצועים מסוימים שממש כדאי שיהיו לתינוק?

אין צעצוע אחד שכל התינוקות “חייבים” אבל ישנם צעצועים שיכולים יותר לתרום לשלב ההתפתחותי של התינוק. כאן כדאי לשים לב לשלב של התינוק ולזכור שמה שמעניין תינוק בן יומו לא יעניין אותו כשהוא יגיע לגיל חצי שנה (ולפעמים אפילו לפני). בשורה התחתונה, כדאי שיהיו לתינוק צעצועים שמתאימים לשלב ההתפתחותי שלו והכי חשוב שהם יהיו בעלי תקן ואיכותיים.

עוד כדאי לשים לב הוא שהצעצועים יצרו “גרייה התפתחותית”. כלומר, הם יגרו את החושים להתפתח, יגרו לפעילות וישמשו בתור סביבה מושכת ומעניינת. בגיל צעיר מאד צעצועי בד רכים יכולים להיות מושלמים ולקראת גיל שנה התינוק כבר לומד פעולות מורכבות יותר ויכול אפילו להתחיל לבנות בקוביות, להפוך את עמודי הספר ולקבל משוב על הפעולות שלהם במשחקים המפיקים אורות וצלילים.

האם יש קשר בין צעצועים לתינוק לבין אופן ההתפתחות?

התשובה לכך קצת מורכבת. מצד אחד הצעצועים לא יקבעו האם התינוק יתפתח או לא. מצד שני הגרייה כן תשפיע על ההתפתחות. על מנת להתפתח התינוק צריך שהסביבה שלו תהיה מותאמת לשלב ההתפתחותי שלו ושתעודד אותו לבצע פעולות שהוא מסוגל לבצע. אנחנו לא חיים בטבע והחיים שלנו עמוסים ומלאים במטלות. צעצועים לתינוק יכולים לסייע בייצור סביבה התפתחותית טובה יותר.

כדאי לדעת כי אין צורך להעמיס יתר על המידה ויותר צעצועים לא בהכרח אומר התפתחות טובה יותר (ולפעמים אפילו להפך). יש למצוא את האיזון וליצור לתינוק את הגרייה המושלמת. כדאי להציג לתינוק בכל פעם שניים עד שלושה צעצועים, להחליף בין הצעצועים ולהציע בכל פעם מספר מצומצם שלהם וזאת כדי לא ליצור יותר מדי גירוי לחושים. 

הוספת את המוצר לעגלת הקניות שלך

שימי לב ❤️, המשלוח חינם בקניה מעל 299₪