משלוחים מעל 299₪ חינם, אספקה בין 2-4 ימי עסקים. ייתכנו עיכובים עקב המלחמה

babyzone

It's a NewBorn Baby Kids World

הרשמה לניוזלייטר של בייביזון

הירשמי לניוזלייטר שלנו וקבלי עדכונים על המבצעים הכי חמים ו10% הנחה לקנייה ראשונה

תהליך הזחילה אצל תינוקות 

זה ממש מדהים כאשר התינוק שלכם מתחיל לנוע על הרצפה.
הנה מה שאתם צריכים לדעת על הזמן המדהים הזה בו התינוק שלכם מתחיל לזחול וכיצד לעודד את ההישג הגופני המהנה הזה. 

שלב הזחילה

רוב התינוקות ינסו מגוון סגנונות זחילה, החל מהסגנון הקלאסי של יד ורגל נגדית, התקדמות על הבטן תוך שימוש בידיים בלבד, התקדמות על הישבן, היפוכים ברצף לכיוון מסוים, זחילה על שש תוך שימוש יד ורגל נגדית ועד לזחילה על שש עם קפיצות ארנבת.

בסופו של דבר, רוב התינוקות מתחילים בזחילה הסטנדרטית.

קורדינציה 

 “לפני הזחילה, על התינוק לאבד תחילה את רפלקסי התינוקות שלו – כמו למשל לנופף בגפיים כשהוא נבהל וללמוד איך לתאם את הידיים והרגליים, וזה לא דבר של מה בכך “, אומר יועץ ההורים סטיבן שלוב, ד”ר, יו”ר וסגן נשיא בית חולים תינוקות הרמב”ם והילדים בברוקלין.

בנוסף, הקטן שלכם בתהליך למידה חשוב מול כוח הכבידה . “אתם צריכים לזכור שכשתינוק נולד, הוא חווה פתאום בכוח המשיכה החזקה פי עשרה מזו ברחם”, מסביר ג’ודי ג’נסן, דוקטורט, פרופסור חבר לקינסיולוגיה וחינוך לבריאות באוניברסיטה. של טקסס באוסטין. “היכולת לזחול פירושה שילדכם למד להתנגד לכוח המשיכה תוך כדי שהוא מפתח את הכוח הנדרש להרים עצמו מהרצפה״. 

 זחילה לאחור היא עדיין צעד קדימה

הקטן שלכם עשוי לנוע אחורה בהתחלה. אך עם הזמן הוא יגלה כי כאשר הוא מעביר את משקלו מצד אחד למשנהו, הוא יכול להניע את עצמו קדימה בתיאום בין הרגליים והידיים. 

(יכול להיות שתבחינו שהתינוק שלכם  מתנדנד קדימה ואחורה על הידיים והברכיים לפני שהוא זוחל , לפעמים מס שבועות ואף חודשים.) 

למרות שרוב התינוקות מתחילים לזחול בין 7 ל -10 חודשים, זה לא יוצא דופן שילד עושה את הצעד הראשון שלו הרבה יותר מאוחר מזה ואף מוקדם יותר, כל תינוק הוא שונה ולכל תינוק קצב משלו. 

בנה את השרירים האלה

על מנת לזחול, התינוק שלכם צריך להיות מסוגל להחזיק את עצמו ולשמור על שיווי משקלו באמצעות השרירים בבטן, בצוואר, בזרועות, בגב ובכתפיים. התחלת זמן הבטן בפיקוח בשבועות הראשונים לחייהם תורם לכך רבות.

שימו אותם על שמיכה או מזרן פעילות על הרצפה במשך שלוש עד חמש דקות פעמיים או שלוש ביום. 

הניחו צעצוע מרשרש שיתפוס את תשומת ליבם ממש במרחק תפיסה, או נסו לגרום לו להגיע אליכם . בכל פעם שהם מרימים את הראש, מסתכלים לצד, או בועטים, הם מפתחים כוח בפלג גופם העליון, הליבה והרגליים. כאשר השרירים שלהם גדלים, הגדילו את זמן הבטן בהתמדה לזמן כולל של 40 עד 60 דקות בכל יום.

בטיחות לתינוק

הניידות החדשה של התינוק שלך היא לא רק מרגשת, אלא גם משנה את נקודת המבט שלו על העולם ועל מקומו בו. “ברגע שהתינוק שלכם מתחיל לזוז, הוא מבין שהוא יכול לעקוב אחרי דברים שהתגלגלו מתחת לספה או לרדוף אחרי אמא שלו”, אומרת ג’יין זינגר, דוקטורט, מנהלת קלינית לבריאות הנפש הורה-תינוק בבית החולים לילדים בבוסטון. “זה באמת מרגש ומעצים לתינוק.”

 הניידות החדשה שלו גם אומרת שהוא נוטה יותר להיפצע. “אנשים מזלזלים במהירות ובכוחו של התינוק”, אומר סטיב וויינשטיין, נשיא האיגוד הבינלאומי לבטיחות ילדים. “זכרו שרוב התאונות מתרחשות כאשר הורים נמצאים במרחק של מטר וחצי בלבד מילדם״ . הציבו שערים לתינוקות בחלק העליון והתחתון של גרם המדרגות, והעבירו צמחי בית העלולים להוות סכנת חנק – מהרצפה.

כשתינוק מדלג על זחילה

חיכיתם וחיכיתם שהקטן שלכם יתחיל לזחול על הרצפה ובכל זאת נראה שהוא שמח לגמרי להישאר במקום. מה העניין? בערך אצל 5 עד 7 אחוז מהילדים, זחילה לעולם לא מתרחשת. במקום זאת הם עוברים ישר מישיבה, למשיכה למעלה, לעמידה ואז להליכה . “הורים צריכים לדעת שזה נורמלי לחלוטין, זה לא אומר שמשהו חריג מבחינה התפתחותית״ (ד״ר ג׳ודי ג׳נסן פרופסור באוניברסיטת טקסס אוסטין).

במידה ויש להם חשש לגבי התפתחות ילדכם התייעצו עם רופא התפתחות .

סגנונות זחילה נפוצים

  • סטנדרטית– הזחילה הקלאסית, יד ורגל נגדית על מנת לזוז.
  • סרטן– רגל אחת מכופפת והשנייה ישרה ודחיפת הגוף.
  • קומנדו– שכיבה על הבטן וזחילה באמצעות הזרועות.
  • התגלגלות– התינוק מתגלגל על מנת להגיע לאן שהם רוצים.

הוספת את המוצר לעגלת הקניות שלך

שימי לב ❤️, המשלוח חינם בקניה מעל 299₪